Sunday, June 29, 2008

BUKAN WAKIL KERAJAAN PATAHKAN HUJAH PEMBANGKANG, TETAPI EXCO PAS YANG TAK CERDIK

MB PERAK YANG TIADA HALA TUJU.UCAPAN PENGGULUNGAN NIZAR TERTUMPU KEPADA SEMUA PROJEK YANG TELAH DIBUAT OLEH UMNO SEHINGGA SEBELUM PILIHANRAYA KE 12.APA KERJA PAKATAN RAKYAT BUAT DAH 100 HARI LEBIH MEMERINTAH ?
Sumber : Harakahdaily
Isu exco wanita: Wakil kerajaan 'patahkan' hujah pembangkang
Johari Jaafar Fri Jun 27, 08 2:51:19 pm MYT


IPOH, 27 Jun (Hrkh) - Isu yang direka cipta oleh wakil pembangkang khasnya yang dibangkitkan oleh dua Adun wanita BN, iaitu Adun Sungai Rapat dan Adun Hulu Kinta mengenai tiadanya wanita menjadi exco dalam kerajaan Pakatan Rakyat Perak berjaya 'dipatahkan' oleh wakil kerajaan. (BUKAN MAIN BANGGA)

Adun Titi Serong ketika 'mematahkan' hujah tersebut memberitahu Terangganu yang diperintah BN juga tidak melantik wanita untuk menduduki kerusi Exco Kerajaan Negeri Terengganu.(KENAPA PAS TAK TIRU KELANTAN YANG LANTIK EXCO WANITA.PAS SENDIRI TAK BERKIBLATKAN CARA NIK AZIZ.OPPSSS TERLUPA PAS PERAK ADALAH SAHABAT DAP)

Jika kerajaan Pakatan Rakyat Perak ditohmah mengetepikan peranan wanita dalam Kerajaan Negeri, mengapa wakil BN tidak mempertikaikan Kerajaan Terengganu, katanya. "Sebenarnya wakil pembangkang sudah tiada modal, sedangkan Kerajaan Negeri telah memberikan peranan yang penting kepada wanita dalam Kerajaan Pakatan Rakyat apabila melantik wanita sebagai Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri. "Orang luar puji kita kerana melantik wanita sebagai Timbalan Speaker Dewan, wakil rakyat pembangkang cuba menafikannya," jelas Khalil Idham Lim. (LANTIK TIMBALAN SPEAKER BUKA AURAT.HARI-HARI ADUN PAS TENGOK AURAT TIMBALAN SPEAKER.MAYBE AURAT WANITA DAP HALAL BAGI PAS.)